måndag 19 april 2010

Årets första pelargoner!



Årets första pelargoner är nu inhandlade!

Så nu är det så här ljust och fint
i vårat köks fönster.
Eftersom att solen lyser där nästan
hela dagen så måste jag ha lite
tåliga växter där.

Plättarna i luften kanske inte är dom
bästa växterna att ha i full sol,
men jag är där och vattnar på dom varje
dag så att dom inte torkar ut.

Men jag tyckte att dom gav en ganska
fin kontrast till pelargonerna.
Något lätt och sirligt till dom
ganska kraftiga pelargonerna.


Kunde inte motstå dessa söta rosa knopparna


Min söta sockerskål


Eftersom att jag nyss har fyllt år
så fick jag denna söta lilla ljus krukan
av min kära mormor nu när dom var
på besök nu i helgen.

Den pryder just nu vårat köksbord men
som med allt annat så flyttas den omkring lite
vart efter att jag känner för det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar